Re: PRAT

At 16:29 21.03.2003 +0100, you wrote:
>Jeg vet ikke om jeg støtter Qvales innlegg så helhjertet som Storsveen, og
>synes vel at Rognlien har et poeng når han sier:
> «La meg derfor minne de av oss som kjenner hverandre privat om at det er
> mange i denne klubben som IKKE gjør det, og som muligens føler seg
> UTTAFOR når kosepraten tar av. Kos kan altså også være et problem. Vi får
> ta et kosetreff snart, og få gjort unna slike ting der.»

>Umiddelbar reaksjon (hvis det er lov, da? kanskje det ikke er koselig
nok?) Jeg vet ikke hvem «vi» som skal ha «kosetreffet» er, men det aner meg
at det ikke gjelder alle i denne «klubben» — jeg har aldri opplevd dette
som en klubb, jeg.

— Jeg tror det generelt bør ryddes opp, jeg som mange andre mottar
meldinger som åpenbart handler om noe _vi andre_ ikke _har hørt om_. For
meg er det ikke problematisk at noen er medlem i NO, andre ikke, men da bør
kanskje også meldingene siles på annet vis?

>På den annen side har jeg atskillig større toleranse for privat pludder
>enn for politiske innspill for «verdige saker», slik vi så et eksempel på
>for en stund siden.
>Kosen kan på den ene siden lett bli litt eksklusiv, som Rognlien er inne
>på, men på den annen side kan den også være nettopp … kos, og bidra til
>å gjøre o-ringen til ikke bare et faglig, men også sosialt fellesskap.

Det er velkjent at å ta stilling er politisk (som oftest raddis, vel?),
mens å holde kjeft er å være, skal vi se, veloverveid, reflektert, klok
etc. — altså _u_politisk. jeg skal ikke gå videre på den diskusjonen, men
hvis dette er et forum for flere enn _noen_: så la meg kort konstatere at
jeg ikke har noe som helst imot å høre om noen som helst fødselsvekt, men
da vil jeg heller ikke lese lett nedlatende kommentarer/svar til/på innlegg
fra folk som veldig, veldig åpenbart ikke er i folden. Om jeg regner meg
selv for å være blant disse? Ja. Kommentarer/tips om hvordan o-ringen er
ment å fungere, og hvordan den brukes, ja for all del, men ærlig talt: Jeg
sletter meldinger så svetten siler, om de underligste, mer eller mindre
irrelevante, temaer. Og jeg vil veldig gjerne at forumet skal fungere sånn,
ikke minst er tips om nettsteder og bøker noe jeg har stor glede og nytte
av. Samt innslagene av humor, generelt. Og folk må gjerne si fra hvor langt
våren har kommet der de bor (det har jeg behov for å snakke om, våren er
nemlig et par uker unna her), men jeg tar faen ikke imot _kjeft_ for å være
litt snakkesalig — jeg har fått kritikk med henvisning til klokkeslettet
min melding er sendt. La gå. Men da får det være en generell regel — ingen
korrespondanse etter Kveldsnytt? Er det på tide å klargjøre hvorvidt det
finnes en gangbar o-ring-lingo eller ikke?

Det er muligens slik at noen føler de eier dette forumet. Da synes jeg de
bør si nettopp dét, rett ut. Sånn at vi slipper å kose oss rett ut i det
blå, altså.

>For meg fungerer o-ringen i hvert fall til en viss grad også som det
>siste, siden jeg ikke har truffet flere kolleger i virkeligheten enn jeg
>kan telle på to–tre fingre. De stadige pling’ene fra innboksen gjør at
>jeg ikke føler meg helt alene her jeg sitter, og jeg har vel en følelse av
>at det sosiale ved o-ringen også betyr noe for en del andre medlemmer.
>
>Hilsen Jørn

>Vi er visst rundt 80 medlemmer nå — så hvorfor ikke krige, resten av
>verden gjør det jo?

mvh jef

Legg igjen en kommentar