Ooops. Denne var altså ment til Kåre privat, men det får våge seg. Jeg får
benytte anledningen til å drive reklame for Kåres bok som akkurat har kommet
ut på Gyldendal og selges for den ubetydelige sum av 79,- kroner.
mvh
eilert
On 04-03-03 22:29, Eilert Sundt-Ohlsen wrote:
> Gratulerer med gjennomført bok og givende opplesning! Det var hyggelig å
> treffes i virkeligheten – det gjør alltid godt en gang i mellom å løfte
> hodet opp over tastaturkanten og se noen andre tastere.
> Det slo meg da du nevnte «den lille Dhammapada» og «den lille bibel» at
> den kristne varianten ikke har ett ord om etikk eller mellommenneskelige
> forhold, noe som ikke er tilfeldig. Mitt største ankepunkt mot bibelen er
> forøvrig at den er en så gjennomført amoralsk bok. Særlig det gamle
> testamentet.
>
> –
>
> Håper du får anledning til å bli med på et av O-ring treffene en dag!
>
> mvh
> eilert
>
> On 02-03-03 14:58, Kåre A. Lie wrote:
>
>> Hei,
>>
>> Jeg vet ikke riktig om det har noen interesse for dette forum, men tirsdag
>> 4. mars kl. 19.00 skal jeg lese fra «Dhammapada» (samling buddhistiske vers
>> som jeg har oversatt fra pali) og prate litt omkring boka i bokhandelen
>> «Zen Bok og Musikk», Sporveisgt. 29, Oslo. Man må melde seg på, tlf. 23 20
>> 27 00, og etablissementet tar kr. 50.
>>
>> Det kan sikkert bli anledning til å drøfte spørsmål i forbindelse med
>> oversettelse fra pali til norsk, om noen skulle brenne for noe slikt …
>>
>> mvh
>>
>> Kåre A. Lie
>> alberlie@online.no
>> http://alberlie.home.online.no
>>
>>
>>
>>
>
> —————————————————————-
> Dr. Eilert Sundt-Ohlsen E-mail: post@eilert.no
> Database developer – Graphic designer http://www.eilert.no
> —————————————————————-
>
>
>
>
—————————————————————-
Dr. Eilert Sundt-Ohlsen E-mail: post@eilert.no
Database developer – Graphic designer http://www.eilert.no
—————————————————————-