Re: INFO: Opplesning

Gratulerer med gjennomført bok og givende opplesning! Det var hyggelig å
treffes i virkeligheten – det gjør alltid godt en gang i mellom å løfte
hodet opp over tastaturkanten og se noen andre tastere.
Det slo meg da du nevnte «den lille Dhammapada» og «den lille bibel» at
den kristne varianten ikke har ett ord om etikk eller mellommenneskelige
forhold, noe som ikke er tilfeldig. Mitt største ankepunkt mot bibelen er
forøvrig at den er en så gjennomført amoralsk bok. Særlig det gamle
testamentet.

Håper du får anledning til å bli med på et av O-ring treffene en dag!

mvh
eilert

On 02-03-03 14:58, Kåre A. Lie wrote:

> Hei,
>
> Jeg vet ikke riktig om det har noen interesse for dette forum, men tirsdag
> 4. mars kl. 19.00 skal jeg lese fra «Dhammapada» (samling buddhistiske vers
> som jeg har oversatt fra pali) og prate litt omkring boka i bokhandelen
> «Zen Bok og Musikk», Sporveisgt. 29, Oslo. Man må melde seg på, tlf. 23 20
> 27 00, og etablissementet tar kr. 50.
>
> Det kan sikkert bli anledning til å drøfte spørsmål i forbindelse med
> oversettelse fra pali til norsk, om noen skulle brenne for noe slikt …
>
> mvh
>
> Kåre A. Lie
> alberlie@online.no
> http://alberlie.home.online.no
>
>
>
>

—————————————————————-
Dr. Eilert Sundt-Ohlsen E-mail: post@eilert.no
Database developer – Graphic designer http://www.eilert.no
—————————————————————-

Legg igjen en kommentar