Re: Idé – ideene

Her ser du hva Språkrådet sier:
http://www.sprakrad.no/aksent.htm

Når en bruker aksent i grunnformen av et ord, kan en sløyfe det i bøyde former. Med andre ord: man TRENGER ikke sløye aksenten i bøyde former, slik at man gjerne kan skrive idéen. De fleste manusvaskere har ikke fått med seg dette, så vi som vil ha aksentene må drive litt opplysningsarbeid.

Jørn

—– Original Message —–
From: «Kirsti Øvergaard»
To:
Sent: Thursday, February 13, 2003 10:10 AM
Subject: SPM: Idé – ideene

og tilsvarende ord med apostrof. Skal apostrofen fortsatt fjernes i
flertall, eller er dette forandret (slik jeg har en uklar oppfatning om)?

I håp om at noen vet dette,
Kirsti

Legg igjen en kommentar