Re: Honorar, dikt

Cecilie spør om ekstrahonorar for dikt i prosabøker: Jeg har vært borti det et par ganger i romaner for Pax . Der ble vi enige om 100 % ekstra, altså dobbelt honorar, beregnet ut fra at alle dikt _over_ 1/2 manusside talte som 1 side. For å gjøre utregningen lettere, leverte jeg en ekstrabunke med kopier av alle dikt, skrevet ut slik at hvert dikt begynte på ny side. I begge tilfellene dreide det seg om veldig mange dikt, så det ble noen kroner av det.

Det kan godt være at andre har oppnådd bedre vilkår i slike tilfeller.

Knut Johansen
—– Original Message —–
From: Cecilie Winger
To: O-ringen
Sent: Wednesday, February 26, 2003 5:07 PM
Subject: Spm: Honorar, dikt

Kjære kollegaer,
Det er 14 sang/rim/dikt av varierende lengde og vansklighetsgrad i boka jeg holder på med. Forlaget sier de pleier å betale ekstra, men jeg vet ikke hvor mye det er naturlig å be om. Hva mener de med erfaring fra slikt?
©

Legg igjen en kommentar