Re: DISKUSJON: disketthonorar

On 17-03-03 19:16, «Kyrre Haugen Bakke»
wrote:

> Brannfakkel (jeg vet at dette ikke er originalt, jeg vet at det har vært
> slitt med dette fra oversetternes side, jeg vet at motparten har vært
> ubøyelig): Det beste ville vel ha vært å etablere elektronisk levering som
> standard, øke betalingen MED ET PROSENTTILLEGG (se nedenfor) og heller si
> at det (unntatt i spesielle tilfelle) åpnes for et trekk i honoraret når
> teksten IKKE leveres elektronisk? Eller er det fremdeles en viss andel
> oversettere som leverer på papir? Opplysning mottas med takk.

Ville bare nevne at min søster, som har vært forlagsredaktør i mange år,
hevder at det fortsatt er mange oversettere som leverer så ufriserte
elektroniske manus at det må en betydelig forlagsinnsats til, før det kan gå
i produksjon. Hun sier at dette er grunnen til motstanden mot
disketthonorar. Hun sier også at hun gladelig har betalt disketthonorar når
manuset har vært prikkfritt.

Kanskje er dette ikke gyldig lenger?

EVA STORSVEEN
Harald Hårfagres gate 11, 0363 Oslo
Tlf. 22 69 71 80 / 93 44 62 35
Eva.storsveen@broadpark.no

Legg igjen en kommentar