Generelt samd i dette med emotika(?) – har gjort framlegg om det same før i ein liknande situasjon.
Det trengst formidlande/formildande mellomtryne! (Bortsett frå pokerfjes, som berre er skummelt.)
Bård
P.S. Men det må ikkje bli slik som på ei anna liste eg har vore innom – at seriar med blodige fornærmingar vert kamuflerte bak blunkande flirefjes. Då får ein lyst til å klina til den neste som dreg på smilebandet. Eller med andre ord:
|-c + 😉 = X-(
—– Original Message —–
From: «Kyrre Haugen Bakke»
To: «O-ringen»
Sent: Sunday, February 16, 2003 5:02 PM
Subject: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis
16.2.03 16:38 skrev Kåre A. Lie:
> At 04:27 16.02.2003 +0100, Knut Johansen wrote:
>
>> På en måte takk for diverse sløve svar,
>
> Du har helt rett i at mitt forsøk på å hjelpe deg var sløvt.
> Jeg skal ikke prøve på slikt flere ganger.
Hør nå her, gutter.
Jeg oppfattet også Knuts svar som unødig ampert. Jeg er dessuten enig med
Jon, i et tidligere innlegg: Det er ofte dette å spille ball fram og tilbake
en stund som gir oss løsningen. Selv om Knut har dårlig tid og trenger
dødskonkrete svar, får han — iallfall i det store og hele — finne seg i at
folk er som de er og ikke alltid har de knallkonkrete svarene.
Men. Jeg har for det første vent meg til å se på klokkeslettet når det
kommer noe fra Johansen — jo lenger over midnatt, desto mindre diplomatisk
i tonen :-), og så trekker man fra litt.
For det andre, og det er viktigere: I dette fellesskapet må vi tåle litt!
Jeg er sikker på at Kåre, når han får tenkt seg om, vil se at vi alle,
ufullkomne som vi er — selv Johansen på Harestua!!! — faktisk hele tiden
bytter på rollen som hjelpetrengende og hjelper.
For det tredje: Det kan vel tenkes at både Knuts og Kåres innlegg har et
lite smil som undertone? Det kom i så fall ikke så tydelig fram, men …
Og så slutter jeg meg til noe annet Jon har vært inne på før: Det er på tide
at O-ringen begynner å bruke smailis, emotikoner eller hva vi nå skal
kallerem på norsk 🙂
Kyrre
_____________________________
KYRRE HAUGEN BAKKE
Harald Hårfagres gate 11, 0363 Oslo
Tlf +47 22 69 71 80
kyrre.haugen.bakke@broadpark.no
_____________________________