Re: DEBATT. Bibeholde

On 20-01-03 15:37, «Dorthe Erichsen» wrote:

> Og i samme slengen:
>
> Hva med ordet «BIBEHOLDE» – som også brukes mer og mer? Hva er galt med gode
> gamle «BEHOLDE» eller «OPPRETTHOLDE»…?
>
> også museumsvokter

«Bibeholde» betyr vel «opprettholde» sånn omtrent, mens bare «beholde» betyr
«beholde»!

Hilsen Eva

Legg igjen en kommentar