Takk, Eilert og Bente!
Selvhevdende – selvfølgelig! Akkurat det ordet hjernen min nektet å komme
opp med. Den var absolutt ikke samarbeidsvillig….
Benedicta
—– Original Message —–
From: «Bente Klinge»
To: «O-ringen»
Sent: Monday, March 31, 2003 6:24 PM
Subject: Re: Assertive/unassertive
> Hva med «selvhevdende – lite selvhevdende» og «samarbeidsvillig – lite
> samarbeidsvillig»?
>
> Bente
> (PgDip Management)
> —– Original Message —–
> From: Benedicta Windt
> To: O-ringen
> Sent: Monday, March 31, 2003 6:02 PM
> Subject: SPM: Assertive/unassertive
>
>
> Jeg sitter i innspurten på en bok om effektive møter (sukk).
>
> Jeg ønsker meg noen gode forslag til kombinasjonene
> «assertive/unassertive» og «uncooperative/cooperative» i følgende avsnitt:
>
> They devised a system that plotted a matrix of five conflict modes, in
> terms of two axes: unassertive-unassertive (our desire to satisfy our own
> concerns) and uncooperative-cooperative (our desire to satisfy others’
> concerns).
>
> Betydningen er jo forsåvidt grei nok, men å få uttrykt det samme på godt
> norsk – vel, det er en helt annen sak!
>
> Benedicta
>
>