Bare et lite malapropos: Per Bang (Ham De vet fra nattbordsspalten i
DN) ble en gang spurt hva han skulle gjøre når han ble pensjonist, og
svarte at han skulle lese alle de bøkene han hadde anmeldt. Vi
kritikere vet at det kan gå litt fort og gæli av og til, men det vet da
vel vi oversettere også?
© (avtroppende varastyremedlem for litteraturseksjonen i Nork
Kritikerlag …)
>
> Fra: kari bolstad
> Dato: onsdag 26. februar 2003, 13:45:06
> Til: O-ringen
> Emne: Takk til kolleger på «nabokontorene»
>
> Takk for moralsk støtte, folkens. Kyrres link
> inneholdt for øvrig flere kostelige poenger, men
> særlig frydet jeg over dette sitatet:
>
> «I never read a book before reviewing it; it
> prejudices a man so.»
>
> Hilsen Kari
> – litt mindre hårsår
>
>
> =====
> Kari Bolstad
> Camilla Colletts veg 3
> N-3715 Skien
> Tlf. ( 47)35524942
>
> ______________________________________________________
> Få den nye Yahoo! Messenger på http://no.messenger.yahoo.com/
> Nye ikoner og bakgrunner, webkamera med superkvalitet og dobbelt så
> morsom
>
>