Perker igjen, VAR Re: SV: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis

3 ting:

* Hva med den hederskronte betegnelsen «degos»?
* Jeg synes ikke Knuts innlegg var så ille – litt disig, muligens.
Jeg velger også å tolke Kåre Alberts svar som et velrettet gjeip.
(Eller skrives det geip? Jeg gidder ikke slå opp – hva har vi
o-ringen til…?)
* Emotikons eller smilies i utvalg og samling finnes det uante
mengder med rundt omkring på nettet. Men poenget er ikke at de skal
ha en konvensjonalisert betydning, selv om man kanskje av og til
trenger litt hjelp for å forstå dem – f eks er
;-p
en gjeip og et blunk i samma slengen.

– og takk for sist til alle som var på BONG-treffet. Neste treff blir
et PINGPONG-treff, der vi skal «spille ball» om å spille ball. Og da
kommer vi rundt og henter folk på forhånd.

j

At 17:33 +0100 16.02.03, Benedicta Windt wrote:
>Enig med deg, Kyrre – smailies og andre klargjørende signaler ville
>være en god ting. For jeg skal innrømme at jeg også følte Knuts svar
>som et slag over snuten.
>Men jeg har et problem: Jeg kan ikke alle disse tegnene. Kan’ke du
>hjelpe oss uvitende sjeler med en oversikt?
>
>Hilsen Benedicta
>(som smiler selv om det ikke syns!)
>
>
>
>
>
>—–Opprinnelig melding—–
>Fra: Kyrre Haugen Bakke
>Til: O-ringen
>Dato: 16. februar 2003 17:09
>Emne: DEBATT: TONEN I O-RINGEN, VAR: SPM. da. perker, no. pakkis
>
>
>16.2.03 16:38 skrev Kåre A. Lie:
>
>> At 04:27 16.02.2003 +0100, Knut Johansen wrote:
>>
>>> På en måte takk for diverse sløve svar,
>>
>> Du har helt rett i at mitt forsøk på å hjelpe deg var sløvt.
>> Jeg skal ikke prøve på slikt flere ganger.
>
>Hør nå her, gutter.
>
>Jeg oppfattet også Knuts svar som unødig ampert. Jeg er dessuten enig med
>Jon, i et tidligere innlegg: Det er ofte dette å spille ball fram og tilbake
>en stund som gir oss løsningen. Selv om Knut har dårlig tid og trenger
>dødskonkrete svar, får han — iallfall i det store og hele — finne seg i at
>folk er som de er og ikke alltid har de knallkonkrete svarene.
>
>Men. Jeg har for det første vent meg til å se på klokkeslettet når det
>kommer noe fra Johansen — jo lenger over midnatt, desto mindre diplomatisk
>i tonen :-), og så trekker man fra litt.
>
>For det andre, og det er viktigere: I dette fellesskapet må vi tåle litt!
>Jeg er sikker på at Kåre, når han får tenkt seg om, vil se at vi alle,
>ufullkomne som vi er — selv Johansen på Harestua!!! — faktisk hele tiden
>bytter på rollen som hjelpetrengende og hjelper.
>
>For det tredje: Det kan vel tenkes at både Knuts og Kåres innlegg har et
>lite smil som undertone? Det kom i så fall ikke så tydelig fram, men …
>
>Og så slutter jeg meg til noe annet Jon har vært inne på før: Det er på tide
>at O-ringen begynner å bruke smailis, emotikoner eller hva vi nå skal
>kallerem på norsk 🙂
>
>Kyrre
>_____________________________
>
>KYRRE HAUGEN BAKKE
>Harald Hårfagres gate 11, 0363 Oslo
>Tlf +47 22 69 71 80
>kyrre.haugen.bakke@broadpark.no
>_____________________________

Legg igjen en kommentar