Takk for alle svarene på denne snurrigheten!
Nå tok jeg et Google-søk selv, og fikk 16 svar på smørbrødkake, 2 på -terte
og 4 på smörgåstårta i Norge. Tenkte ikke på å gjøre det tidligere, ble vel
overveldet av dette kjempesmørbrødet til førti mennesker, som jeg ikke kan
huske å ha vært borti før. Til orientering blir den plassert på et bilsete,
så det må dreie seg om flere lag.
Jeg oversatte det først direkte, men syntes det så dumt ut med smørbrødkake.
Nå blir det stående.
Takk igjen!
Kirsti
>Dette har vi ikke i Norge, vel? Og hva skal man så kalle det? Det dreier
>seg om en: «en tårta (kake) på matbröd (vanlig, mykt brød) med olika
>sorters smörgåspålägg som fyllning»
>
>På min variant er pålegget pent dandert og ikke tildekket, og én sånn sak
>er beregnet på ikke mindre enn førti personer!
>
>Smørbrødhjul kunne f eks passe bra, men det heter kanskje noe allerede?
>
>Med håpefull hilsen,
>Kirsti
>