Fwd: Debatt/prat: Nytt kritikersleivspark?

Hei,

Jeg kan bare slutte meg til at det er veldig plagsomt med vaskere og andre
som etterlyser «forbedringer» av en tekst hvor man som oversetter har vært
*meget* bevisst på å levere en så trofast gjengivelse av originalen som
mulig, om det så ikke er i overensstemmelse med de rådende normer for
elegant språkføring. En journalist som sier/skriver slikt som du melder
Kari – med forbehold om at din hypotese stemmer, og dermed at vedkommende
ikke har sjekket originalen – må ha et ikke-eksisterende forhold til
kildekritikk.

Hilsen Eivind
– som nå håper at vedleggene er borte fra mailene hans

Legg igjen en kommentar