«Jeg synes alltid det er fryktelig vanskelig å bøye engelske ord etter norsk mønster…. »
Så hvorfor ikke kalle det ‘tusjtavle’ – som jeg trodde det het …
S(vamp) Gabrielsen
—– Original Message —–
From: Benedicta Windt
To: O-ringen
Sent: Thursday, March 27, 2003 7:50 PM
Subject: Spm: Whiteboard, bøyning
Kloke hoder!
Whiteboard er et av de mange gode, norske ordene som er i bruk i næringslivet.
Men hvordan bøyer jeg det ?
Jeg skriver på en whiteboard – whiteboarden? Så enkelt?
Jeg synes alltid det er fryktelig vanskelig å bøye engelske ord etter norsk mønster….
Hilsen Benedicta