Fw: Whiteboard, bøyning

«Jeg synes alltid det er fryktelig vanskelig å bøye engelske ord etter norsk mønster…. »

Så hvorfor ikke kalle det ‘tusjtavle’ – som jeg trodde det het …

S(vamp) Gabrielsen

—– Original Message —–
From: Benedicta Windt
To: O-ringen
Sent: Thursday, March 27, 2003 7:50 PM
Subject: Spm: Whiteboard, bøyning

Kloke hoder!

Whiteboard er et av de mange gode, norske ordene som er i bruk i næringslivet.
Men hvordan bøyer jeg det ?

Jeg skriver på en whiteboard – whiteboarden? Så enkelt?

Jeg synes alltid det er fryktelig vanskelig å bøye engelske ord etter norsk mønster….

Hilsen Benedicta

Legg igjen en kommentar