Fw: spm:dansk

—– Original Message —–
From: «Ellen Foucher»
To:
Sent: Thursday, February 06, 2003 9:06 PM
Subject: dansk

> hei, jeg trenger litt hjelp med noen danske ord i en oversettelse
> til norsk – og i mangel av annen ordbok enn den på Odin ….
> når båter ligger til kais og svai – hva er sistnevnte?
> Et beboelses hus ariktektur med taphulssamlinger er et mysterium for meg.
> Kan marmorbelegning være bro legning i marmor? det er en vannkanal under
og
> det er på en gate tror jeg
> er et råt terreng det samme som et fuktig ett?
> Hva er en stroppetur? Det dreier seg om en stigning 300m oppover. er det
en
> slags trapp?
> Og busser til oplandet – er det til landsbygda?
> ja, og så var det noen kakler på en mùinaret
> 10000 takk hvis noen har tid
> Ellen
> P.S.. Hvorfor spør aldri noen om fransk – da kunne kankje jeg også følt
meg litt nyttig

Legg igjen en kommentar