Fw: SPM: Stalker

Kanskje ikke det beste forslaget, men VG bruker ‘plageånd’.

http://vg.subnett.no/visArtikkel.asp?id=1142228

Stalker Gabrielsen

—– Original Message —–
From: «Jon Rognlien»
To: «O-ringen»
Sent: Monday, February 17, 2003 2:56 PM
Subject: Re: SPM: Stalker

i fotballspråket snakkes det om «frimerke».
Noe med å klistre og lime…

men spørs om man ikke her, som så ofte ellers fra engelsk og andre
språk leter etter et substantiv mens man kanskje bør skrive om med et
verb? Altså ikke en bås å sette ham i – den rette merkelapp – men
heller en beskrivelse av hva han driver med?

En gærning som klistrer seg på folk….

jo

At 14:28 +0100 17.02.03, Merete Alfsen wrote:
>Hva kaller vi sånne plagsomme typer på norsk? En som forfølger
>f.eks. Märtha Louise dag & natt?
>
>Merete

Legg igjen en kommentar