At 00:15 +0100 04.03.03, Bjørn Herrman wrote:
>Jeg vet at dette ikke hører hjemme i o-ringen, og har også forsøkt å
>sende det via medlemslisten. Av en eller annen grunn gikk ikke det.
>P.g.a sakens viktighet tillater jeg meg derfor å sende det via
>O-ringen.
>
>Bjørn
Du har helt rett i at dette ikke hører hjemme i o-ringen. Forbudet
mot «masse-utsendelser» i dette forum (og i de aller fleste
tilsvarende fora på nettet) har ingenting med «sakens viktighet» å
gjøre. Det er umulig å vurdere disse sakenes vitkighet på noe
generelt og objektivt grunnlag.
Mange vil sikkert være enige med deg i at man får gjøre hva man kan
for å stoppe den varslede krigen. Men noen vil ikke være enig, og
noen vil mene at man ikke gjør så veldig mye ved å klikke på noen
lenker i en mail. Noen vil mene at det er viktig å støtte
funksjonshemmedes rett til å bo hjemme, sør-koreanske arbeideres rett
til fri fagorganisering, homofiles rett til adopsjon, aborigineres og
samers rett til land og vann, kunstneres rett til arbeidsstipender,
rederiers rett til skattefritak, osloborgeres rett til fortauer uten
issvuller.
Men ikke her.
Hvis noen på død og liv føler at de MÅ henvende seg til alle
o-ringens medlemmer med noe, er den korrekte måten å gjøre det på å
kopiere inn den månedlig utsendte medlemslisten i adressefeltet for
«Bcc» – dvs «blind carbon copy». Det gjør at meldingen går til dem
som står der, uten at man belemrer den enkelte med hele adresselisten.
j