Beklager at jeg sa noe tull om dette.
Men jeg hadde så lyst til å kommentere Ikas adjektivbruk, og syntes
ikke det kunne stå alene.
Bill mrk:
«Nøden fanden med fluer på menyen»
>On 03-03-03 12:38, «Jon Rognlien»
>
>>> 1. en «ibéniste» — altså en som, så vidt jeg forstår (eller er jeg
>>> helt på jordet?) driver med treskjæring i ibenholt? (Jeg har funnet
>>> det oversatt til engelsk som «cabinet maker», hvilket bare gjorde
>>> meg enda mer forvirret.)
>>
>> Ibenholtskjærer
>>
>> – passe eksotisk og likevel fullt forståelig.
>
>Ebenist og møbelkunstner er helt greie yrkesbetegnelser på linje med
>bilmekaniker og baker. Etter min mening blir det da feil å gjøre det
>«eksotisk».
>
>Hilsen Eva
>
>eva.storsveen@broadpark.no